luni, 1 noiembrie 2010

MAI MULTL DECAT O PRIVIRE ...

Un studiu recent arata ca un mesaj se transmite intre doua sau mai multe persoane, in proportie de 7 % pe cale verbala, 38 % prin tonul vocii si 55 % prin contact vizual. Cred ca se poate trage foarte usor concluzia de aici de importanta limbajului nonverbal... privirea spune mai mult decat 1000 de cuvinte , emotioneaza mai mult decat orice metafora , convinge mai repede decat orice metoda de persuasiune...
Nu prea constientizam acest mic- mare detaliu, ca nu prea ne invata nimeni la scoala decat arta cuvantului , astia care suntem mai norocosi ca o stim si pe asta ...ne pierdem in fraze labartate , ne alegem cele mai deosebite cuvinte, le contorsionam si schimonosim pana iese ceva mai aparte , poate -poate reusim sa impresionam si data asta , dar nu stim ca avem din start o mare infirmitate. Prin vorbe nu transmitem decat 7 % din tot ce ne-am chinuit noi sa exprimam... cam atat ajunge in partea cealalta...
Restul se afla in privire , totul se afla in privire , fara prea mari urme de premeditare si sanse de inchistare.
Am ochi sa privesc -sa spun ce nu-i de spus , sa spun ce nu e pentru toata lumea, sa spun unde nu e loc de spus ...sa spun ce vreau , cum vreau si sa fiu inteleasa fara sa dau gres...

"Uita-te in ochii mei , cand vrei sa ma cunosti cu adevarat , poti sa ma auzi , dar asculta-ma doar pentru a-mi da satisfactia ca sunt ascultata. Inca nu am gasit in carti cuvintele prin care sa arat exact ce simt...cand o sa le intelegi din ochii mei , inventeaza-le tu si pune-le bine undeva...altii nu vor stii ce sa faca cu ele..."
Cam asta as avea eu de spus in acel procent de 55%... mai trebuie doar sa gasesc persoana care sa receptioneze mesajul meu, sa inteleaga ce spun eu aici, ca prea am vorbit cu peretii in ultimul timp si mi-e tare dor sa vorbesc pe intelesul meu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu