luni, 26 octombrie 2009

OAMENII MARI ALEG COPILARIA...

"DUPA CHIPUL SI ASEMANAREA MEA:Manechinele din vitrine trebuie sa aiba vreo 25 de ani.Ele sunt totdeauna elegante.Zambesc.Au fruntea inalta.Au un tonus bun.In fata vitrinei se opreste un baietel, se uita lung la ele si-si spune:Ce bine o sa fie cand o sa ma fac mare.In fata vitrinei se opreste un batran, se uita lung la ele si-si spune:Ei, pe vremea cand eram si eu mai tanar...'' Textul apartine poetului schizoidic, CRISTIAN POPESCU si face parte din ''Familia Popescu'', text pe care intamplator l-am citit in aceasta seara, paragraful de mai sus amintindu-mi de mai multe framantari ale mele ce dureaza de vreo 20 de ani.Voi avea si eu oare un moment al meu zero,in care sa fiu pe deplin multumita si impacata cu aceasta existenta scornita?Cand eram copil si mai tarziu fraged adolescent visam sa fiu MARE , sa schimb lumea, sa am puterea de a ma preafericii.Oamenii mari puteau orice ,eu visam sa fiu om mare, nu medic , cantareata sau balerina.Acum sunt un om mare ,as vrea sa am dubii in privinta asta , dar nu imi mai permit si visez cu dor la copilaria mea...Mizez pe pariul sinceritatii, cand ma intorc la vis si bucurie ,la nestiinta anilor in care lumea era construita dupa regulile mele.Copilaria mea ramane un balon auriu in care m-as urca oricand, chiar si pret de cateva clipe, pentru a-mi scutura buclele blonde si pentru a trece puntea.Copilaria ramane un vis pierdut ,din care m-am trezit pentru a-mi implini un altul .Voi aveti astfel de stari?puteti trai la maxim clipa sau tanjiti dupa vremuri trecute?

3 comentarii:

  1. m-am gandit si eu daca ar fi un moment la care as putea sa ma reintorc, care ar fi acela.
    si am tins sa cred ca ar fi copilaria aceea minunata in care visam ca putem fi orice, ca putem ajunge cantarete sau actrite. nu stiu cine ne-a oprit intre timp din a visa. nu stiu nici de ce ne ghidam dupa reguli nescrise.
    cert este ca eu as vrea sa fiu exact aici unde sunt acum. doar ca mai optimista si mai curajoasa. si vreau ca cel ce se uita de afara sa isi doreasca sa fie in locul meu, sa aiba varsta mea...
    esti frumoasa asa cum esti acum. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. stii care este diferenta intre noi la varsta noastra si un copil? zambetul si lipsa de griji. ar trebui sa reinvatam sa fim copii. macar cateva ore pe zi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai mare dreptate in ceea ce spui...grijile si problemele de zi cu zi , pe care nu avem cum sa le evitam, ne fac sa ne refugiem macar cu gandul in lumea copilariei.Propun si eu alaturi de tine sa ne bucuram copilareste pentru fiecare dar primit, sa zambim la soare si asta sa ne infrumuseteze viata, sa visam si sa implinim tot ce am visat...

    RăspundețiȘtergere